Underviser:
Christel Larsen

Christel er uddannet lærer og har mere end 20 års erfaring med undervisning i billedkunst - både i grundskole og kulturskole.

I sin billedkunstundervisning er det vigtigt for Christel at inspirere børn og unge, så de får følelsen af, at der er tid og rum til fordybelse af netop deres ideer. I undervisningen får børnene, på varieret niveau, kendskab til forskellige materialer og teknikker, kunstnere, kunstarter og kunstforståelse. Der arbejdes også med, hvordan og hvorfor kunsten udstilles og fremvises. De forskellige processer og produkter finder Christel vigtige elementer for børns udvikling og ikke mindst i deres møde med kunsten. Undervisningen skal spænde vidt, være sjov og inspirerende.

Billedkunst

Har du har lyst til at udforske forskellige metoder og materialer inden for billedkunstens verden, så er vores billedkunsthold helt sikkert noget for dig.

Igennem sjove øvelser og opgaver vil du få nye ideer til at skabe dine egne billeder. Vi arbejder med mange forskellige materialer og teknikker og maler, tegner, arbejder med ler, glas, papmache mm. Som en del af undervisningen kan der arrangeres ekskursioner til udstillinger og besøg hos kunstnere.
Skolen laver selv udstillinger med elevernes værker.

Vedr. sæson 24/25:
Vi starter nye hold op i uge 35 (OBS: Der er ingen undervisning i uge 41 og 42)

Hold: (Der undervises i billedkunstlokalet på den respektive skole)

Aabybro Friskole:         0.- 4. klasse                  Tirsdag kl. 14:20 - 15:50
Aabybro Skole:              2.-4. klasse
Tirsdag kl. 16:15 - 17:45
Brovst Skole:                   0.- 3. klasse
Onsdag kl. 13:50 - 15:20
Fjerritslev Skole:            2.-4. klasse
Onsdag kl. 15:50 - 17:20
Aabybro Skole:              0.- 1. klasse
Torsdag kl. 14:05 - 15:35
Aabybro Skole:               5.- 7. klasse
Torsdag kl. 15:50 - 17:20

Vi opretter gerne hold alle steder i kommunen, bare der er mindst 8 deltagere tilmeldt.
Hvis ikke der er plads på det hold, du melder dig til - bliver du tilbudt en plads på et af de billedkunsthold, der oprettes i geografisk nærhed af din bopæl.

Pris:
15 gange á 90 min.
825,-

(Opkræves via kommunen. Girokortet kommer således i betalers e-boks)

Prøvetid:
Elever der fortsætter fra sidste sæson, har ingen prøvetid.

Første gang for nye elever er en prøvegang. Hvis du ønsker at fortsætte efter første gang,
skal du tilmelde dig hos Kulturskolen, ellers kan du ikke deltage på holdet.
Efter prøvegangen er der bindende betaling for hele forløbet.