Underviser:
Pia Damsgaard

Pia er uddannet billedkunstlærer og mediegrafiker med bred undervisningserfaring som lærer i folkeskolen samt job indenfor reklame og kommunikation i erhvervslivet. Hun har erfaring fra kunstskole med fremstillinger af rekvisitter, scenografi og udstillinger af billedkunstarbejde.

Pia er optaget af at udvikle billedkunstfaget i innovative processer. Prikke til nysgerrigheden, undre sig og reflektere over kunsten og kulturen, så der udvikles kompetencer til at analysere billeder og kommunikere i et billedsprog.
Hun lægger vægt på gode samtaler i undervisningen om kunst og kultur, - om hvordan man kan udtrykke sig gennem et sprog af materialer, form og farver i en kreativ udvikling, æstetisk dannelse og udvikle kundskaber til kunsthistorien samt kulturen, så vi bliver klogere på at forstå formsproget i billedkunsten.

Billedkunst

Har du har lyst til at udforske forskellige metoder og materialer inden for billedkunstens verden, så er vores billedkunsthold helt sikkert noget for dig.

Igennem sjove øvelser og opgaver vil du få nye ideer til at skabe dine egne billeder. Vi arbejder med mange forskellige materialer og teknikker og maler, tegner, arbejder med ler, glas, papmache mm. Som en del af undervisningen kan der arrangeres ekskursioner til udstillinger og besøg hos kunstnere. Skolen laver selv udstillinger med elevernes værker.

Hold: (Der undervises i billedkunstlokalet på den respektive skole)

Aabybro Friskole:         0.- 3. klasse                  Onsdag  kl. 13:25 - 14:55  (Opstart uge 4)
Aabybro Skole:              0.-1. klasse
Tirsdag   kl. 14:15 - 15:45  (Opstart uge 4)
Aabybro Skole:              2.- 4. klasse
Tirsdag   kl. 16:05 - 17:35  (Opstart uge 4)
Aabybro Skole:               5.- 7. klasse Torsdag  kl. 16:10 - 17:40  (Opstart uge 4)
Brovst Skole:                   0.- 3. klasse
Torsdag  kl. 13:50 - 15:20  (Opstart uge 4)
Fjerritslev Skole:            3.-4. klasse
Onsdag  kl. 16:10 - 17:40  (Opstart efter påske)

Vi opretter gerne hold alle steder i kommunen, bare der er mindst 8 deltagere tilmeldt.
Hvis ikke der er plads på det hold, du melder dig til - bliver du tilbudt en plads på et af de billedkunsthold, der oprettes i geografisk nærhed af din bopæl.

Pris:
15 gange á 90 min.
795,-

(Opkræves via kommunen. Girokortet kommer således i betalers e-boks)

Første gang for nye elever er en prøvegang. Hvis du ønsker at fortsætte efter første gang,
skal du tilmelde dig hos Kulturskolen, ellers kan du ikke deltage på holdet.
Efter prøvegangen er der bindende betaling for hele forløbet.